شمارۀ ۷ ماهنامۀ گیلانˇ اؤجٰا

شمارۀ ۷ ماهنامۀ گیلانˇ اؤجٰا

هفتمین شمارۀ ماهنامۀ " گیلانˇاؤجا " آبان ۱۳۹۵ منتشر شد. 

در این شماره سرمقاله‌ای پیرامون تغییرات قانون کار در سطح بین‌المللی و رویکرد اعتراضی طبقۀ کارگر جهان با عنوان " همه قانون کار خود را اصلاح می‌کنند " می‌خوانید. 

همچنین گزارشی دربارۀ واردات برنج تراریخته و سوداگران آن همراه با مطالبی دربارۀ وضعیت زنان دستفروش با عنوان "سهم زن از بساطی کوچک " و گزارشی از دلایل و ریشۀ ممنوعیت دستفروشی در رشت و برخورد با دستفروشان در استان و یادداشتی پیرامون معرفی تجربۀ غرورآفرین و امیدبخش سیوا برای زنان در هندوستان؛ یادداشتی دربارۀ هنر زنان روستائی گیلان، گزارشی از مشکلات صیادان در گفتگو با صیادان پرۀ گیلان و ترجمۀ مقالاتی دربارۀ " وضعیت طبقۀ کارگر در امریکا " و " مروری بر وضعیت جنبش کارگری هند " با مقدمه‌ای در توضیح دلایل اهمیت آن، در شمارۀ هفتم ماهنامۀ " گیلانˇاؤجا " منتشر شده است.

در بخش گیلکی هم علاوه بر آموزش مختصر خواندن و نوشتن به زبان گیلکی، یادداشت " خانه داری " همراه با شرح افسانۀ عروس زۊمه " عروس زۊمه اؤسانه " و ترجمۀ گیلکی داستانی از ارنست همینگوی با عنوان " کۊلؤن اسپه فیلؤنˇمۊسؤن " می‌خوانید.

شمارۀ هفت ماهنامۀ " گیلانˇاؤجا " در ۲۴ صفحه به قیمت ۱۰۰۰ تومان منتشر شده است.

 

فایل PDF این شماره را می‌توانید اینجا بخوانید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan