شمارۀ ۸ ماهنامۀ گیلانˇ اؤجٰا

شمارۀ ۸ ماهنامۀ گیلانˇ اؤجٰا

هشتمین شمارۀ ماهنامۀ " گیلان اؤجا " منتشر شد. سرمقالۀ این شماره به تحلیلی بر جنبش جنگل و میرزا کوچک با عنوان " حرکت در مسیر جنگلی " اختصاص دارد. یادداشتی با عنوان " فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا در گذشت " دربارۀ مرگ کاسترو، و مقاله‌ای پیرامون " تصویر میرزا و جنبش جنگل در سینما و تلویزیون " هم در این شماره منتشر شده است.

بخش دوم ترجمۀ مقالۀ " مروری بر وضعیت جنبش کارگری هند " و " نئولیبرالیسم چیست؟ " همراه با یادداشت‌هایی دربارۀ " درهم تنیدگی مردسالاری با خشونت علیه زنان " و " خیابان امکان مقاومت است " دربارۀ برخورد با زن دستفروش فومنی و همچنین پژوهشی دربارۀ خشونت علیه زنان در استان گیلان با عنوان " این سکوت باید شکسته شود " و " کارزار منع خشونت خانوادگی" را نیز می‌توانید در شمارۀ ۸ " گیلان اؤجا " بخوانید.

یادداشتی از زنده‌یاد "محمد تقی صالح‌پور" و اخبار و گزارش‌های اجتماعی و کارگری استان هم از سایر مطالب ماهنامۀ " گیلان اوجا " است.

آموزش زبان گیلکی با عنوان " چگونه گیلکی بنویسیم و بخوانیم " همراه با داستانِ گیلکی از " هادی غلامدوست " و شعر گیلکی " میرزا کۊچی خان " از "محمد تقی بارور انزلی" همراه با متن گیلکی " خرمؤنˇسر " به لهجۀ رستم‌آباد از "هادی توحیدی" و " می شهر " نوشتۀ حبیبۀ جمشیدی بهمبری، نیز مطالب گیلکی نشریه را تشکیل می‌دهند.

ماهنامۀ " گیلان اؤجا " شمارۀ ۸، آذر ۹۵ در ۲۴ صفحه به قیمت ۱۰۰۰ تومان در دسترس علاقمندان است.

 

فایل PDF این شماره را می‌توانید اینجا بخوانید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan