شمارۀ ۹ و ۱۰ ماهنامۀ گیلانˇ اؤجٰا

شمارۀ ۹ و ۱۰ ماهنامۀ گیلانˇ اؤجٰا

شمارۀ ۹ و ۱۰ ماهنامۀ گیلان ˇ اؤجا ویژۀ سالگرد انقلاب و همچنین نخستین سالگرد انتشار نشریه منتشر شد.

در این شماره، سرمقاله با عنوان "پس از یک سال" و همچنین گزارش کارگری استان گیلان در ماه‌های دی و بهمن منتشر شده است. یادداشت‌هایی با عنوان: "پرواز خورشید رهایی در شب خاموش" و "خودگردانی چیست؟" همراه با  مقاله‌ای دربارۀ "کشف حجاب در سلطنت رضاخان" و "نگاهی به تاریخ نشریات کارگری در ایران" از دیگر مطالب منتشر شده در این شمارۀ گیلان ˇ اؤجا است.

"نگاهی به مراسم امضای آلبوم «ناگفته» و گفته‌های آن، به بهانۀ روز رشت" و نامه‌ای از کتاب «گوشه نشین یونان» "در ستایش رمانتیسیم انقلابی" و یادداشتی در نقد گرایش به استبداد سلطنتی با عنوان "راهی به رهایی یا بیراهه‌ای به ارتجاع" همراه با مقالاتی با عنوان "لنین و نظریۀ امپریالیسم برای ما" و "سوسیالیسم برای قرن بیست و یکم یعنی چه؟" را در شمارۀ ۹و۱۰ این ماهنامه می‌توانید بخوانید.

یادداشتی پیرامون "انقلاب ۱۳۵۷ و مطالبات زنان" همراه با مقاله‌ای انتقادی دربارۀ وضعیت شعر گیلکی با عنوان "آتش! آتش" و همچنین یادداشت‌ها و داستان‌هایی به زبان گیلکی و... از دیگر خواندنی‌های این شمارۀ ماهنامۀ گیلان ˇ اؤجا است.

شمارۀ ۹ و ۱۰ ماهنامۀ گیلان ˇ اؤجا در ۳۲ صفحه دو شمارۀ دی و بهمن ماه ۱۳۹۵ در یک مجلد به قیمت ۲۰۰۰ تومان در دسترس علاقمندان است.

 

فایل PDF این شماره را می‌توانید اینجا بخوانید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan