شمارۀ ۲۶ ماهنامۀ گیلانˇاؤجٰا

جلد شماره 26 گیلان اوجا خرداد 1398

بیست و ششمین شمارۀ ماهنامۀ گیلانˇ اؤجٰا، دفتر دوم از سال چهارم خرداد ۱۳۹۸ منتشر شد. 

طرح روی جلد شمارۀ ۲۶ عکس زنی دستفروش در ییلاق ماسال اثر متین یزدانی است و پشت جلد پوستری از کانون صنفی فرهنگیان گیلان در تداوم حمایت از سیل‌زدگان. 

این شمارۀ گیلانˇ اؤجٰا با مقالۀ «چگونه خصوصی سازی صنعت را نابود کرد؟» آغاز می‌شود که به نقد سیاست‌های خصوصی سازی و تأثیر آن بر تعطیلی صنایع در استان گیلان، با بررسی نمونۀ صنایع ابریشم می‌پردازد. سپس «صورت وضعیت» آمده که به خبرهای معیشت و زندگی، مبارزات و مقاومت کارگران و مزدبگیران گیلان در ماه‌های اردیبهشت تا نیمۀ نخست خرداد ۹۸ اختصاص دارد. 

«جنبش کارگری، از توهم تا واقعیت» عنوان مقاله‌ای‌ست که دربارۀ امکانات و مخاطرات جنبش کارگری و تشکلیابی آن نوشته شده. همچنین در پیوند تشکلهای کارگری با مسئلۀ بنیادی تأمین اجتماعی یادداشتی در «ضرورت وجود اتحادیه‌ها و کانون‌های بازنشستگی-کارگری، پشتوانه‌ای برای تأمین اجتماعی» را می‌توانید در شمارۀ ۲۶ اؤجٰا بخوانید. در ادامه نیز ترجمۀ گفت‌وگویی با دبیر کل اتحادیۀ جهانی تأمین اجتماعی با عنوان «پیامدهای اقتصاد دیجیتالی برای تأمین اجتماعی» منتشر شده است. 

دیباچه‌ای بر شعرها و ترانه‌های کار در گیلان و مازندران با عنوان «کارآوا» از دیگر مطالب شمارۀ خرداد ماه ماهنامۀ گیلانˇ اؤجٰا است. 

دو گفت‌وگو، نخست با زن شاعری در بندر انزلی که نخستین مجموعۀ شعرش را با مضامین محیط زیستی با عنوان «مرزهای نیلوفری» منتشر کرده و دیگر گفت‌وگویی با کودک کار و خیابان در رشت با عنوان «آرزوی انتقام در من و دوستانم مشترک است» نیز در این شماره مجله منتشر شده است. 

معرفی «کمپین مردمی حفاظت از ساحل (مخیری) شریعتی آستارا» و معرفی گروه دوچرخه‌سواران «همرکابان سبز بندر انزلی» هم در اؤجای ۲۶ خواندنی است. 

بخش دوم ترجمۀ کتاب «آشپزخانۀ جنگی» و یادداشت «آنچه در دانشگاه گیلان گذشت، همچنان به دنبال گلوله؟!» از دیگر مطالب منتشر شده در شمارۀ خرداد ۱۳۹۸ ماهنامۀ گیلانˇ اؤجٰا هستند؛ که با طرح و مطلبی در معرفی بیژن اسدی پور، هنرمند باسابقۀ انزلی آغاز و با پوستر برگزیدۀ «پوپولیسم» از بهرام غروی، هنرمند جوان منجیلی به پایان می‌رسد. شمارۀ ۲۶ ماهنامۀ گیلانˇ اؤجٰا، خرداد ۱۳۹۸ در ۲۸ صفحه به قیمت ۵۰۰۰ تومان در دسترس علاقه‌مندان است.

مراکز پخش   | شمارۀ حساب برای حمایت و کمک مالی

 

فایل PDF این شماره می‌توانید اینجا بخوانید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan